ACTIVITEITEN

Activiteiten

Interim-schoolleiding

Schoolleider a.i.

Als ervaren schoolleider stelt Kees zijn kennis en kunde graag ter beschikking als interim-schoolleider. Voor kortere of langere klussen wil hij graag met u in overleg. 

Tijdens de intake overlegt hij met de opdrachtgever over de verwachtingen en de doelen. Als deze helder zijn wordt een transparante overeenkomst opgesteld. 
Kees zal na de start voortvarend aan de slag gaan met een analyse en een plan van aanpak. 
Zijn werk wordt gekenmerkt door transparantie naar opdrachtgever en teamleden.

Om het beste uit de kinderen te halen heb je een gezonde schoolorganisatie nodig waar leerkrachten blijvend ontwikkelen. Dit vraagt een interimmer met visie, kundigheid, geduld, lef, empathie en kracht. 

Ervaringen:
in de achterliggende jaren heeft Kees ervaring opgedaan met het ontwikkelen van een (professionele) teamcultuur, het werken aan de kwaliteitsverbetering, o.a. in het kader van een inspectietraject, relatie school en ouders verbeteren, begeleiding van bestuurlijke ontwikkeling tot een professionele bestuurscultuur, begeleiding renovatie schoolplein en schoolplantrajecten.

Schoolontwikkeling

Een 'gedragen' schoolontwikkeling

Vanuit zijn visie op schoolontwikkeling gaat Kees aan het werk vanuit het concept 'waarnemen - waarderen - willen - waarmaken. Deze werkwijze werkt aan een gezamenlijke visie en een gezamenlijk schoolplan. 
Daarna gaat hij met het team aan het werk om het schoolplan te vertalen naar een jaarplan.
 
Het slagen van de schoolontwikkeling heeft ook alles te maken met de persoonlijke ontwikkeling. Een goede link tussen deze ontwikkelingen is van groot belang. Kees begeleidt de teamleden erin om deze vertaling concreet te maken in een persoonlijk werkplan. 

Begeleiding

begeleiding op de werkvloer

Vanuit de praktijk heeft Kees veel ervaring en kennis om startend schoolleiders in de praktijk te begeleiden. Belangrijk bij deze begeleiding vindt Kees de werkvraag van de collega die hij begeleid. 
De vragen mogen de hele breedte van het werkveld van de (startende) schoolleider beslaan. 

Na een aanvraag zal een praktische intake volgen, waarin Kees zo duidelijk mogelijk zal proberen te krijgen wat de vragen en verwachtingen zijn. Aan de hand daarvan zal hij een voorstel doen voor de begeleiding. Dit voorstel is open en transparant en kan ten allen tijde aangepast worden. 
Share by: